Friday, December 19, 2008

Jul, feber & ingen snö

December och julstämningen infinner sig inte riktigt för mig i år.
Det är flera orsaker men den största är nog att jag inte ser barnen på drygt en vecka och i den innefattas julafton.
Det är tungt och det blev så detta år på grund av utomstående anledningar som jag inte rår över.
Det är helt klart värt det med tanke på barnens bästa och jag får ha dem hos mig över nyår.
Den här veckan har varit lite tuff men allt går om man ger sig den på det.
Tisdag slutade med att jag fick nästan 40 graders feber. Lyckades laga mat åt barnen innan jag däckade fullständigt. Gick upp 1 timme innan dem på Onsdag så Alvedonen hann verka innan jag skjutsade dem till skolan, vädret var inte så kul.
Stoppade i mig 1 Alvedon innan de kom hem så jag kunde åka ner och handla det vi behövde för veckan för jag kände på mig att det skulle bli en tuff vecka.
Hyrde några filmer och åkte hem med barnen.
Gick och la mig sov 3 tiimmar sedan gick jag upp och lagade mat till barnen. Däckade igen och vaknade när barnen hade gjort sig klara för sängen, de ville inte väcka mig så de fixade allt själva, borstade tänderna fixade kläder osv.
De är fantastiska mina barn.

Gick upp före barnen igen på Torsdag, tog Alvedon och skjutsade Lucas till skolan, vädret var rent ut sagt skittråkigt. Ludvig stannade för att han fick feber under natten.
Torsdag låg både jag och Ludvig med 39,5 i feber klev upp och hämtade Lucas och hyrde en film till honom.
Idag fredag och jag har lite mindre feber Ludvig har ganska hög feber och Lucas börjar få så vi får väl se vad helgen har att bjuda på.
Må bäst alla fina människor.

3 comments:

Anna said...

Krya på er alla tre! Jul utan snö är jag van vid ;-)...vem vet det kanske snöar till Nyår och vad jag vet så firas det ju saker då med!
Kram Anna

Carl Henrik Napoleon said...

Ja du har helt rätt, vi får se det positivt.

Anna said...

Lite uppdateringar TACK!!