Sunday, November 09, 2008

fortsättning på Fredagens blogg

Ja sedan sist så har det hänt en del.
Grabbarna kom till mig i Lördags vid lunch och jag visste att det skulle hände en del.
Vi plocade i ordning det som behövdes och åkte till stan för att gå på kalas.
Gabriel hade kals på Zkills där de skulle spela lasergame.
Jag fick inte komma in för att jag hade med mig Nappe ;(
-Inga hundar är tillåtna!
-Det är ingen hund sa jag det är ett marsvin!
Det gick inte denna gång.
Gick runt i stan 1 timme och fönstershoppade, tråkigt!
Sedan bar det iväg hem men först till PC City för att köpa ett spel, till pappa.
När vi kom hem hade jag bestämmt möte med en kille som heter Anders som vill ha mina sköldpaddor, YIPPIE!!
När de kom hit fick jag en bamsekram av hans fru!?
Anledningen var att jag inte ville ha något betalt för sköldpaddor , akvarium och alla tillbehör.
-Jag fick dem själv och ni verkade ju trevliga så varsågoda!
När de hade hämtat allt och åkt kom jag äntligen åt bordet akvariet stod på.
Skitsnyggt i vardagsrummet, tännkte jag och mycket riktigt det var det.
Senare på eftermiddagen kom kusin Tore hit för att sova över.
Barnen lekte, spelade spel och hade en trevlig kväll tror jag.
Gick och la mig sent för att jag började möblera om vid 1.30!?
Gick upp tidigt och började planera min dag.....
Micke kom hit med Emil för Nicklas skulle på kalas och jag blev så glad när lilla Vera kom och gav mig en kram. Hon e bara såå söt.
Eftersom jag har Leoniide i USA så får Vera vara min lilla tjej här.
När Micke åkt började jag flytta om i rummen och det blev kanonbra när allt var klart, som tur var kom Micke och hämtade Emil precis när jag skulle flytta sängar, tur för mig men kanske inte för honom.
Nu sover barnen och huset är tyst.
Imorgon kommer det hända lika mycket och barnen har bestämmt hur de vill att det ska vara i deras rum så det får jag fixa tills de kommer igen på Torsdag.
Allt börjar falla på plats och det kommer bli så bra när vi är klara.
Nu ska jag plocka ner TVn i vardagsrummet, ut med det gamla in med det nya.
Ha en bra natt alla sköna människor, tack alla ni som ställer upp och akta er för Energitjuvar.

1 comment:

Anna said...

Dags att börja träna igen tror jag! Jag menar mig själv ;-) Kul att du har börjat blogga igen!