Friday, November 07, 2008

Fredag

Jag mår bra!
Fredag i förorten, här händer inte så mycket just nu,
Jag och Nappe sitter och lyssnar på Paris "Sleeping with the enemy" det får en tänka.
Idag har varit en händelserik dag och jag är nöjd med valen jag gjort.
Lärde mig ett nytt ord som jag inte hört förut: Dramaten!
Nu pratar jag inte om teater utan om vagnar man har för att dra maten i.
Jag skrattade så jag visste inte var jag skulle ta vägen, nu förstår jag om du som läsare inte skrattar för jag var nog i ett sinnestillstånd så jag hade skrattat åt vad som helst men lite roligt var det.
När jag kom hem till Spånga efter jobbet blev jag bjuden på kaffe av min hundvakt Sebastian.
Vi satt och pratade en stund och han visade mig lite saker han skrivit och han e duktig att få ut det han har i tanken.
Jag blev ännu gladare när jag fick ett mail från en kille som ville ha mina sköldpaddor.
Ringde upp och han frågade vad jag skulle ha för dem.
-Hämtar du dom imorgon får du dom, sa jag.
-Du skojar, sa han.
- Jag skojar inte om sköldpaddor, sa jag.
Så imorgon blir jag av med mina sköldisar Leoniide/Leonardo (vi vet inte om det e en kille eller tjej) och Rafael.
Nu blev jag precis brädad av Idol när jag pratade med en kompis.
-Vadå ska inte du se det?
-Nej jag har inte tittat på TV på flera veckor!
-Vad skönt!
Ja kanske det tänkte jag och satte inte på TVn utan fortsatte blogga.
Annars har det inte hänt så mycket varken i Stockholm eller förorten.
mer kommer dagen är inte slut än.
Fortsättning följer:

No comments: