Monday, November 17, 2008

Napoleon dagen 17 November

Ja så är det!
Idag är det Napoleon dagen oavsett vad som står i almanackan.
Jag vill då fira med Lucas, Ludvig och hunden Nappe.
Då köper man 2 olika sorters bullar och annat gott, så långt allt väl.
När jag så kommer hem och ska fixa maten så vi kan fira då faller mina plan.
Ludvig börjar kräkas ;(
Stackars Ludvig, jag bäddar ner honom och ber min granne Sebastian komma in och vara med honom när jag skjutsar Lucas till handbollsträningen.
Nu är ju inte alla människor så väldigt pigga på att gå in till någon där det är risk för kräksjuka.
Sebastian är inte som alla andra, -Jag är ju ändå hemma på dagarna så det gör ju inte så mycket om jag blir dålig. Vad säger man, en kille med stort hjärta.
Lucas är peppad att gå på träningen för han har missat några och till råga på allt så ska han få sköta uppvärmningen, det är stort.
Jag åker hem för att ta hand om Ludvig och hjälpa Sebastian med hans Ipod. Lyckas fixa så Lucas får åka med en annan förälder och när han kommer hem så har han stukat ett finger.
Napoleon dagen slutar inte så bra men jag har i alla fall mina killar hos mig.
Grattis alla Napoleon och nu kör vi efter det min far sa till mig.
-Det är bara att bryta ihop och jobba vidare.

No comments: